T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KONAK - Mimar Sinan Ortaokulu

Çanakkale Gezimiz

Okulumuz 7. ve 8. sınıf öğrencilerimizle Cumhuriyetin yüzüncü yılında millî bilinci ve millî tarih bilgisini geliştirme amacıyla Çanakkale turu düzenledik.

Gezi kafile başkanımız Müdür Yardımcısı Çağdaş AKYOL ve öğretmenler Levent KARACA, Gülfidan BALLI, Şerife KAHVECİ gözetiminde; velilerimizden okulumuzda teslim aldığımız öğrencilerimizle 26 Kasım gecesi turumuz için yola çıkarak sabahın erken saatlerinde Çanakkale’ye, oradan da feribotla tarihi Gelibolu Yarımadası’ndaki Eceabat’a vardık. Feribotta boğazda simge olan Değirmen Burnu Tabyası üzerindeki yamaçta yer alan “Dur Yolcu, Bilmeden Gelip Bastığın Bu Toprak, Bir Devrin Battığı Yerdir.” yazısı ile Mehmetçik ve meşale figürünü gören öğrencilerimizin heyecanıyla Eceabat İskelesi’ne ulaştık.

Kahvaltı molamızın ardından lisanslı uzman rehberimizle turumuza başladık. Yolculuk sırasında, rehberimiz öğrencilere, geçtiğimiz her önemli konumla ilgili bilgileri açıkladı. Otobüsten inerek gezdiğimiz alanlar ise şu şekilde gerçekleşti: Kilitbahir Kalesi,  Rumeli Mecidiye tabyası, Seyit Onbaşı Anıtı ve Şahindere Şehitliği ziyaretlerimizin ardından Hilâli Ahmer Müzesi’ni gezdik. Daha sonra Çanakkale Zaferi’nin en büyük simgesi olan Çanakkale Şehitler Abidesi ve şehitlik alanı ziyaretinin ardından tarihi Alçıpete Köyü’nde öğle yemeği ile hediyelik alışveriş molamızı verdik. Öğleden sonra Mehmetçiğe Saygı Anıtı’nı görüp 57. Alay Şehitliği ile Conkbayırı ziyaretimizi yaptık. Burada 57. Alay Komutanı Ulu Önderimiz M.  Kemal ATATÜRK’ün 25 Nisan 1915’de başlayan kara savaşlarında bu alay ile tarihe yazdığı büyük ve çetin mücadelenin önemini rehberimizden detaylı olarak dinledik. Yol üzerinde ve Conkbayırı’nda o dönemden kalan tadilat görmemiş siperleri gördük ve onarım yapılmış siperleri ziyaret ettik. Son olarak Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi içerisinde 11 kapalı alandan oluşan ve büyük zaferin aşamalarını anlatan simülasyon merkezini gezdik. Gerçekçi görüntülerden oluşan ve ses, ışık yer hareketi gibi efektlerin yer aldığı bu merkez öğrencilerimize büyük zafer hakkında çok önemli bilgiler edindirdi. Merkezde dönemin önemli kişilerine ve dönemi anlatan balmumu heykelleri ile döneme ait eserleri de gördükten sonra gezimizi sonlandırıp İzmir’e doğru yola çıktık. Bizi bekleyen velilerimize öğrencilerimizi teslim ettikten sonra gezimizi sonlandırdık.

Çanakkale turu; tüm öğrencilerimiz ve katılan biz öğretmenler için bu büyük zaferin tarihimiz ve milletimiz açısından önemini ve bu zaferde emeği geçen şehit ve gazilerimizin değerini bir kez daha anlamada çok faydalı olmuştur. Başta geziyi organize eden Levenk KARACA öğretmenimiz olmak üzere geziye katılan öğretmenlerimize, gezi hazırlığı ve tüm süreçte bize yardımcı olan okul idaremiz okul müdürü Alper UÇUK ve müdür yardımcılarımız Önder SABAZ ile Çağdaş AKYOL’a da teşekkür ediyoruz.

27-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-202327-11-2023